SHORT COMMUNICATION 121
Consumers Are Being Cheated
By
Roger Behra
Most consumers are not observant enough when they buy items in the grocery store and especially items they frequently purchase. Yes, they notice a price increase, but there is more to it than just a price increase. As a result they just stop there and miss what is really going on. The bottom line is the consumer is being cheated. They have been tricked.
Here are some examples. A roll of toilet paper used to be 5 inches long. Then it has been reduced to 4.5 inches while the price of 4 has been increased. Most people just realize the price increase. A Snickers candy bar used to weigh 3.25 oz. Now it weighs 2.50 and the cost increased. A box of frosted flakes gave 21 oz. The box size remained the same. The price stayed the same, but the contents were reduced to 17 oz. Consumers get 4 oz. less for the same price. A gallon of gasoline used to give each car a certain MPG. Then the refineries included so many additives. As a result the price per gallon increased as the MPG decreased because of the additives. A box of Kleenex gave 250 tissues for .99¢. Now a box gives only 175 tissues for the same price. There are countless other examples that could be given.
It seems the consumer just about always gets the raw deal. They either get the same amount of product for a higher price. They get less product for the same price. Or worst of all, the consumer gets less product for a higher price in some cases. The only edge for the consumer is to compare brands and their amounts for the price given. In our fast-paced world most people do not have the time to spend doing that. The businesses know that, and they take full advantage of life in our modern world. It is a negative result in the new American culture.
R.B.
11-22-09
Calendario Tópicos Culturales 2011
Our Lady in Art
ICHTHYS
ichthys
MEMORARE
IN MEMORY YOLANDA BEHRA
ICHTHYS
ICHTHYS
Mi Novena Oración de la Rosa Santa Teresita
Mi Novena "Oración de la Rosa"
Oración a San Judas
San Judas, Ruega por Nosotros
¡Feliz Navidad y Venturoso Año Nuevo 2010!
¡Feliz Navidad y Venturoso Año Nuevo 2010!
Acróstico
Sonia = Sofía
¡Feliz Pascua 2009!
Pascua.arcd
Pascua 2008
¡Felices Pascuas de Resurrección!
Navidad y Año Nuevo 2008
Feliz Navidad y Próspero Año 2008
Calendario 2013
Juan Pablo II
CALENDARIO 2013
Virgen María en el Arte
Calendario 2013
Benedicto XVI
Pascua 2013
Jesucristo El Buen Pastor
feliz día de las madres 2012
feliz día de las madres 2012
DICIEMBRE 2012
DICIEMBRE 2012
NOVIEMBRE 2012
NOVIEMBRE 2012
OCTUBRE 2012
Octubre 2012
SEPTIEMBRE 2012
SEPTIEMBRE 2012
AGOSTO 2012
AGOSTO 2012
JULIO 2012
JULIO 2012
JUNIO 2012
JUNIO 2012
MAYO 2012
MAYO 2012
ABRIL 2012
ABRIL 2012
MARZO 2012
marzo 2012
FEBRERO 2012
FEBRERO 2012
ENERO 2012
enero 2012
Nuestras Actitudes ante la Vida
Actitudes ante la Vida
SEASON OF CHRISTMAS
DECEMBER 25, 2012-JANUARY 6, 2013
¡FELIZ PASCUA 2012!
pascua 2012
Cátedra de San Pedro
St. Peter
14 de Febrero
Día de San Cirilo y San Metodio
Conversión de San Pablo
Francesco Mazzola (1503-1540)
Manifiesto Universitario UAAAN
Documento Firmado y Recibido Enero 2013
Manifiesto Remoción Rector UAAAN
Documento, Enero 2013
Bendición
Feliz Navidad y Ventuoroso Año 2013
happy new year 2012
2012
Feliz Navidad 2011
Venturoso Año 2011
CUADRO 1. SÍNTESIS NEMOTÉCNICA UAAAN 2006-2012
CUADRO 2. SÍNTESIS NEMOTÉCNICA UAAAN 2006-2010
SHORT COMMUNICATION 1 ROGER BEHRA
Fig. 1. Development of Human Being. (Roger Behra, 2007)
CEREMONIA PARA LA PAZ
INVITACIÓN ES.PE.RE.
Cuadro 1.Semillas germinadas y estadísticos descriptivos.
ARCD y JMCD
Cuadro 2. Análisis de varianza para la variable número de semillas germinadas.
Encíclicas de la Iglesia Católica
Algunas Encíclicas imortantes de la Iglesia Católica
